زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد
زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد

نقش گروه خونی زنان در شانس بارداری آن ها

تحقیقات جدید در آمریکا نشان داد زنان دارای گروه خونی O با بالا رفتن سن دارای مشکلات بیشتری در باروری می شوند.
به گزارش «تابناک اجتماعی»، این نخستین تحقیقی است که نشان می دهد گروه خونی زنان می تواند بر شانس بارداری آنها تأثیر گذار باشد.
محققان با تحقیق بر روی گروهی از زنانی که برای باروری تحت درمان بودند به این نتیجه رسیدند که زنان دارای گروه خونی O از نظر کمی و کیفی با تخمکهای ضعیف تری روبرو هستند.
در مقابل زنان دارای گروه خونی A از نظر کمی و کیفی تخمکهای بهتری را دارا بوده اند.
این یافته ها می تواند منجر به این شود که به زنان دارای گروه خونی O توصیه شود زودتر به فکر بچه دار شدن باشند اما کارشناسان می گویند قبل از رسیدن قاطعانه به چنین نتیجه ای با تحقیقات بیشتری نیاز است.
گروههای خونی O و A دو گروه خونی رایج در میان مردم بریتانیا است که حدود 44 درصد مردم دارای گروه خونی O و حدود 42 درصد دارای گروه خونی A هستند.
دکتر ادوارد نجات از دانشکده آلبرت انیشیتن دانشگاه پزشکی نیویورک می گوید این تحقیقات بر روی زنانی انجام شده که در برنامه های دانشگاه ییل تحت درمان باروری قرار گرفته بودند.
نتایج این تحقیقات به انجمن آمریکایی پزشکی آمریکا در دنور ارائه خواهد شد.
تحقیقات بر روی 560 زن که میانگین سنی آنها زیر 35 سال بوده انجام شده و نشان داد زنان دارای گروه خونی O شانس بیشتری را برای ابتلا به سندروم FSH دارای هستند.
افراد دارای گروه خونی A دارای آنتیژن A هستند پروتئینی در دیواره سلول که در افراد دارای گروه خونی O وجود ندارد.

منبع: سایت تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد