زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد
زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد

اشک زنان بو می دهد

مطالعات جدید ثابت کرد که از اشک زنان بویی متصاعد می شود که هورمون تستوسترون مردان را کاهش می دهد و میل آنها به زنان را کم می‌کند.
    به گزارش ایرنا و به نقل از تای ایندین نیوز، در ادامه این تحقیقات مشخص شد که این بو حتی زمانی که مردان اشک را نبینند نیز موثر است.
این برای نخستین بار است که ساختاری شیمیایی اشک و بوی ناشی از آن بررسی می شود و نتایج علمی آن در اختیار دیگران قرار گرفته است.
'نوام سوبل' محقق موسسه عصب شناسی در این باره گفت: ' ما مشخص کردیم که از اشک زنان سیگنال هایی به مردان در قالب بو منتقل می شود که این سیگنال تمایل مردان به زنان را کاهش می دهد زیرا به طور مستقیم روی هورمون تستوسترون مردان اثر می گذارد.'
در حالی که ارتباط انسان ها از طریق کلام و نگاه ثابت شده بود اما این تحقیق ثابت کرد که سیگنال های شیمیایی نیز حاوی اطلاعات بسیاری هستند که انسان ها از خود ساطع کرده و به طرف مقابل منتقل می کنند.
دانشمندان متوجه شده اند که اشک احساسی، حاوی پروتئین بیشتری نسبت به اشک معمولی است که از چشم خارج می شود در نتیجه بو و تاثیر بیشتری در کاهش میل جنسی مردان دارد.
سوبل گفت:نکته بسیار جالب این بود که دیدن اشک زنان هیچ احساسی اعم از اندوه یا همدردی را در مردان مورد آزمایش ایجاد نمی کرد.
در آخر معلوم شدن که اشک زنان در مردان همان تاثیری را ایجاد می کند که خرناس و بوی عرق مردان برای زنان!
این مطالعه روز جمعه در مجله 'ساینس' منتشر شده است. 

منبع: سایت تابناک 

تولد گوساله دو سر در گرجستان

 

  

دپارتمان بهداشت گرجستان از تولد یک گوساله دو سر در یک روستا در این کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، «لودمیلا گارکاوا» صاحب این گوساله دو سر در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی گرجستان، خاطر نشان کرد: هنگامی که این گوساله دو سر به دنیا آمد، واقعا شگفت‌زده شدیم.
این زن جوان، در ادامه عنوان کرد: دامپزشکان پیش از تولد این گوساله اعلام کرده بودند که مادر این گوساله دوقلو باردار است و هنگامی که این گوساله دو سر به دنیا آمد، همگی ما که شاهد ماجرا بودیم، دچار بهت و حیرت شدیم.
به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش که در خبرگزاری آسوشیتدپرس، منتشر شده است، هر سه ساعت یکبار باید به این گوساله دو سر شیر داده شود.
همچنین این گوساله دو سر دارای چهار چشم و سه گوش بوده و کاملا از نظر جسمانی سالم است. با این حال، دامپزشکان احتمال می‌دهند که این گوساله عجیب‌الخلقه بیش از یک سال دوام نیاورد.

منبع: سایت تابناک

کشف گونه سوم انسان

 

 دانشمندان از کشف بقایای یک گونه اسرارآمیز انسانی - به جز انسان مدرن و نئاندرتال - در غاری در سیبری خبر دادند.
به گزارش ایسنا، این اکتشاف به این معنی است که در 30 هزار سال پیش، حداقل سه عضو مجزا در درخت خانواده انسان وجود داشته‌اند: انسان‌های مدرن، نئاندرتال‌ها و گونه جدیدا شناسایی شده موسوم به «دنیسووا‌ها».
دنیسووا‌های غارنشین با بررسی دی.ان.ای دندان‌ها و استخوان‌های انگشت کشف شده در غاری در سیبری شناسایی شده‌اند.
آنها در طول آخرین عصر یخی هنگامی که انسان‌های مدرن در حال ایجاد ابزارهای سنگی پیچیده، جواهرات و هنر بودند، در زمین زندگی می‌کردند.
استخوان مذکور که متعلق به انگشت یک دختر حدودا پنج تا هفت ساله موسوم به ایکس- وومن است، در سال 2008 درغار دنیسووا در کوهستان آلتای واقع در جنوب سیبری به همراه زیورآلات و جواهرات یافت شد.
آزمایشات موقتی در اوایل سال جاری نشان می‌داد که این دختر به یک گونه کاملا جدید تعلق دارد. اکنون یک تجزیه و تحلیل کامل دی.ان.ای، جایگاه وی را در درخت خانواده انسان تثبیت کرده است.
این اکتشاف در پی کشف جنجال‌برانگیز یک گونه دیگر انسان با سه فوت قد موسوم به هابیت «Hobbit» در جزیره اندونزی در سال 2004 انجام شده است.
با این‌حال بسیاری از محققان کشف هابیت را رد کرده و مدعی شده‌اند که استخوان‌ها متعلق به یک انسان مدرن مبتلا به اختلال رشد بوده‌است.
دنیسوواها از لحاظ فیزیکی با نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن تنومند متفاوت بودند، اگرچه بر روی 

دوپای خود راه می‌رفتند.
دنیسوواها زمانی زندگی می‌کردند که اجداد ما و نئاندرتال‌ها در حال ماهیگیری، شکار، استفاده از جواهرات، نقاشی دیوار غارها و کنده‌کاری‌های حیوانی بودند.
دانشمندان تنها در دهه اخیر توانسته‌اند دی.ان.ای فسیل‌ها را بازیابی کنند. پیش از این آنها فقط می توانستند استخوان‌ها را از روی شکل و اندازه آنها شناسایی کنند.
این تحقیقات امروزه عصاره دی.ان.ای دنیسوواها را در ساکنان جزایر ملانزی در شمال و شرق استرالیا که شامل گینه نو نیز می‌شود، پیدا کرده است. طبق این تحقیقات دنیسوواها با اجداد ساکنان ملانزی پیوند خورده و سپس در سراسر آسیا پخش شدند.
گونه یافته‌شده جدید به نظر «گروه خواهر» نئاندرتال‌ها بوده و کشف این گونه باعث به تصویر کشیده شدن چهره‌ای دیگر از تکامل و مهاجرت انسان از آفریقا (مهد انسان) شده‌ است.
منبع: سایت تابناک

 

تغییرات بارم بندی دروس زیست شناسی ۹۰-۸۹

تغییرات مربوط به دروس زیست شناسی را می توانید از اینجا دانلود کنید.