زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد
زیست شناسی

زیست شناسی

این وبلاگ برای تمام عزیزانی که به علوم زیستی علاقه دارند ایجاد شده و از همه چیز و همه جا که مرتبط با زیست شناسی باشد اطلاعات میدهد

صابون های ضد باکتری و اثرات سو آنها

صابون‌های ضدباکتری و اثرات سو آنها

صابون‌های ضدباکتری ممکن است برای بدن مضر باشند.

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا اخطار داده است که مواد شیمیایی ضدباکتریایی در صابون و مایع شستشوی بدن ممکن است چندان بهداشتی نباشد.

این سازمان که کارش اعمال مقررات در تولید محصولات بهداشتی و غذایی است خواستار بررسی ایمنی این نوع از صابون ها شده است.

اف دی اِی مقرراتی را پیشنهاد کرده که براساس آن تولیدکنندگان باید ثابت کنند چنین صابون هایی ایمن و در برابر عفونت از صابون معمولی موثرترند.

مطالعات اخیر حاکیست که ماده ای در این محصولات هست که می تواند سطح هورمون ها را دچار اخلال کند و باکتری های مقاوم دربرابر دارو رو تقویت کند.

کالین راجرز میکروبیولوژیستی که برای این سازمان نظارتی آمریکا کار می کند در بیانیه ای نوشت: "داده های تازه حاکیست که خطرات مرتبط با استفاده درازمدت و روزانه صابون های ضدباکتریایی ممکن است بر فواید آن بچربد."

به گفته اف دی ای بعضی عناصر در این محصولات مثل ترایکلوسان در صابون مایع و تراکلوکاربان در قالب صابون ممکن است به مقاومت باکتریایی در برابر آنتی بیوتیک ها کمک کنند.

به گفته این سازمان چنین محصولاتی همچنین ممکن است "دارای آثار پیش بینی نشده هورمونی باشند که مایه نگرانی است."

مطالعات اخیر به روی تاثیر این عناصر شیمیایی بر حیوانات نشان داده است که باعث تغییر توازن هورمون ها می شوند، اما این نتایج هنوز در انسان ثابت نشده.

اف دی ای می گوید به دلیل استفاده گسترده از این صابون ها لازم است فایده آنها در قیاس با خطرات احتمالی شان ثابت شود.

لازم به ذکر است که این پیشنهاد، شامل ضدعفونی کننده های دست که با الکل ساخته می شود نیست.

منبع: بی بی سی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد